مهرماه، عشق آباد، ترکمن آباد و ترکمن باشی میزبان سلسله آموزش هایی برای زنان کارآفرین در زمینه ایجاد مهارت ها و شایستگی ها برای فعالیت های اقتصادی خارجی بودند.

در مجموع، بیش از 70 زن از بخش تجارت در این آموزش شرکت کردند.

این آموزش ها توسط مرکز تجارت بین المللی (ITC) در چارچوب پروژه Ready4Trade آسیای مرکزی با بودجه اتحادیه اروپا (EU) انجام شد.

این آموزش ها طیف وسیعی از موضوعات را شامل می شود، از جمله قوانین اساسی و مقررات دولتی فعالیت های اقتصادی خارجی، قوانین گمرکی و اسناد گمرکی، قراردادهای تجارت خارجی و مذاکرات تجاری و همچنین عبور از مرز توسط افراد.

مشاور ملی ITC، ارسلان جورایف و اقبال سعید علاءالدین، وکیل شاغل، فرصتی را برای شرکت کنندگان فراهم کردند تا در مورد موضوعاتی که مستقیماً با فعالیت های تجاری آنها مرتبط است، گفتگو کنند.

علاوه بر بخش تئوری، شرکت کنندگان تمریناتی را نیز انجام دادند که شامل موارد واقعی از تمرین بود.

لورا برزینا دستیار رئیس هیئت اتحادیه اروپا در ترکمنستان خاطرنشان کرد:

اتحادیه اروپا، و به ویژه پروژه Ready4Trade، بر کسب و کارهای تحت رهبری زنان تمرکز دارد و اینکه ما شاهد افزایش تعداد زنان کارآفرین در ترکمنستان هستیم، دلگرم کننده است. محصولاتی که تولید می کنند منحصر به فرد، رنگارنگ، با کیفیت و آماده صادرات است. برخی از صاحبان مشاغل زن قبلاً در طرح‌های آموزشی مدیریت صادرات و تجارت الکترونیک Ready4Trade شرکت کرده‌اند و ما در حال حاضر شاهد نتایج عالی مانند عملکرد صادرات بهتر و فروش آنلاین بهتر هستیم.

مجموعه ای از آموزش های اکتبر به زنان کارآفرین اجازه داد تا دانش خود را در زمینه قوانین گمرکی و چارچوب نظارتی حاکم بر اجرای فعالیت های اقتصادی خارجی نظام مند کنند، ویژگی های انعقاد قراردادهای بین المللی و ویژگی های مذاکره با شرکای خارجی را مطالعه کنند. آشنایی با قوانین، حقوق و تکالیف هنگام عبور از مرزها و جنبه های قانونی حمایت از حقوق زنان.

پروژه Ready4Trade آسیای مرکزی در 5 کشور قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان، ترکمنستان و ازبکستان فعالیت می کند و فعالیت های آن شامل موسسات دولتی و عمومی، شرکت های کوچک و متوسط، شرکت های تحت رهبری زنان و سازمان های پشتیبانی و توسعه کسب و کار در این کشورها می باشد.

منبع: اتاق بازرگانی ترکمنستان

بالا