افزایش محموله صادراتی از طریق مرز ریلی سرخس به آسیای مرکزی

عمده کالای صادراتی از مرز سرخس، سیمان با سهم ۳۲ درصد و بیشترین حمل نیز به مقاصد ازبکستان با سهم ۳۹ درصد و ترکمنستان با ۳۷ درصد می‌باشد.

مصطفی نصیری ورگ مدیر کل راه آهن خراسان در خبری اعلام کرد: از ابتدای سال جاری تا نیمه اسفند ماه یک میلیون و ۵۵ هزار تن محموله صادراتی از طریق مرز ریلی سرخس به مقاصد کشورهای آسیای مرکزی صادر شد که رکورد جدیدی از زمان آغاز به کار این پایانه ریلی در این زمینه است.

نصیری ورگ در ادامه این خبر اضافه کرد: این مقدار محموله صادراتی با ۱۶ هزار و ۸۵۰ دستگاه واگن صادر شده و خراسان رضوی با بارگیری ۹۷۴ هزار تن کالای صادراتی، رتبه نخست صادرات ریلی کشور را به خود اختصاص داده که دارای سهم ۹۲ درصدی از کل صادرات مرز سرخس می‌باشد.

مدیر کل راه آهن خراسان همچنین متذکر شد: بیشترین میزان صادرات ریلی کالا طی ۲۵ سال فعالیت مرز ریلی سرخس مربوط به سال ۱۳۹۸ به میزان یک میلیون و ۴۶ هزار تن کالا بوده است.

نصیری ورگ در ادامه یادآور شد: عمده کالای صادراتی از مرز سرخس ، سیمان با سهم ۳۲ درصد و بیشترین حمل نیز به مقاصد ازبکستان با سهم ۳۹ درصد و ترکمنستان با ۳۷ درصد می‌باشد و تاکید ما بر حمایت از واحدهای تولیدی، بخش صنعت و صادرات است.

مدیر کل راه آهن خراسان اظهار کرد: در این راستا راه‌آهن به همراه بخش خصوصی در جهت تأمین واگن مورد نیاز صادرکنندگان گام برداشته و بستر لازم برای استفاده از ناوگان داخلی در صادرات را فراهم نموده است.

نصیری ورگ در خاتمه خاطرنشان کرد: ارائه خدمات به مشتریان در ایام تعطیل، تخفیف‌های متنوع برای کالاهای صادراتی و جلسات چندجانبه با واحدهای تولیدی و صنعتی از جمله اقدامات تاثیرگذار در افزایش چشمگیر صادرات کالا در سال جاری برشمرده می شود.

بالا