امضای 17 سند همکاری رهاورد سفر «بردی محمداف» به «باکو»

رئیس جمهور ترکمنستان در سفر به «باکو» با همتای آذری خود دیدار و 17 سند همکاری دوجانبه بین دو کشور به امضا رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، «قربان قلی بردی محمداف» رئیس جمهور ترکمنستان در سفر به «باکو» با «الهام علی‌اف» رئیس جمهور آذربایجان دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار طرفین با ابراز رضایت نسبت به وضعیت فعلی روابط دوجانبه بر ادامه تقویت همکاری‌های دوجانبه تأکید کردند.

رؤسای جمهوری 2 کشور در ادامه موضوع‌هایی مانند همکاری در دریای خزر، حمل‌ونقل، ایجاد کریدورهای بین‌المللی، انرژی و تجارت را مورد بررسی قرار دادند. در ادامه مقامات ارشد دو کشور 17 سند همکاری در زمینه های مختلف امضا کردند.

در بین اسناد امضا شده توافقنامه همکاری در زمینه مهاجرت، توافقنامه ساخت ساختمان جدید سفارت ترکمنستان در آذربایجان و سفارت جدید این کشور در ترکمنستان، تغییر برخی بندهای توافقنامه همکاری در زمینه روش‌های استفاده از جاده‌ها بین‌المللی، توافقنامه همکاری در زمینه فن‌آوری‌های ارتباطی، توافقنامه ساخت خط اینترنتی در دریای «خزر»، موافقت‌نامه همکاری بین شرکت هواپیمایی «ترکمن هوا یالاری» و وزارت حمل‌ونقل آذربایجان، توافقنامه در زمینه دفاع از محیط زیستی، توافقنامه همکاری بین انستیتوی زبان‌شناسی ترکمنستان و انستیتوی ادبیات آذربایجان، توافقنامه همکاری در زمینه تلویزیون و فیلمسازی، توافقنامه همکاری بین انستیتوهای زمین‌شناسی و زلزله‌شناسی، موافقت‌نامه همکاری بین وزارت‌ دارای ترکمنستان و وزارت اقتصاد آذربایجان در زمینه مدیریت املاک دولتی، توافقنامه همکاری بین اتحادیه صنعتی و کارآفرینان ترکمنستان و آژانس توسعه کسب‌وکار کوچک و متوسط، توافقنامه همکاری بین اتاق بازرگانی-صنعتی ترکمنستان و انجمن توسعه صادرات و سرمایه آذربایجان قرار دارند.

بالا