دبیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان گفت: با ورود یک دستگاه ناوگان ترکمنستانی به پایانه مرزی اینچه برون، تردد مرزی بین کشور ایران و ترکمنستان از این پایانه پس از ۳۲ ماه وقفه بصورت عادی برقرار شد.

 عادل مصدقی گفت:  یک دستگاه ناوگان ترکمنستانی برای عملیات ترانشیپ کالا (بارگیری از یک کامیون دیگر) بدون هیچگونه محدودیت و طبق روال عادی دیروز چهارشنبه وارد پایانه مرزی اینچه برون شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان با بیان اینکه این کامیون حاوی 24 تن کاشی و سرامیک بود، افزود: ترکمنستان پایانه مرزی اینچه برون  را از اسفند 98 تا مهر 1400  بطور یکجانبه  مسدود کرده بوده و از مهر 1400 تا کنون بصورت محدود و با روش تبادل یدک فعالیت داشته است.

عدم بازگشایی کامل مرز اینچه برون از سوی ترکمنستان

مصدقی گفت: سفر هیات اقتصادی استان به ترکمنستان در اواخر مهر امسال و دیدار‌های دوجانبه و چندجانبه اداره کل و مقامات استان با آژانس حمل و نقل جاده‌ای استان بالکان ترکمنستان و پیگیری‌ها و مکاتبات انجام شده با مقامات ارشد سازمانی و کشوری پس از این سفر با مقامات ترکمنستانی در برقراری تردد عادی بین دو کشور تاثیرگذار بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان اظهار امیدواری کرد که در آینده‌ای نزدیک شاهد عبور ناوگان ایرانی و گلستانی از مرز اینچه برون خواهیم بود.

حدود  11 هزار ناوگان باری با 24 تن وزن در شش ماه نخست امسال از پایانه مرزی اینچه برون بصورت یدک به یدک تردد کردند.

بالا