مدیر پایانه مرزی لطف آباد خراسان رضوی گفت:کشور ترکمنستان عوارض سنگین حمل کالای ترانزیتی توسط ایران از این مرز زمینی و دیگر مرزها را لغو کرده است که از فردا شنبه ۹ مهر عملیاتی می شود.

 محسن رکنی افزود: طبق مکاتبات یاد شده از ابتدای ماه آتی میلادی یعنی اول اکتبر یا شنبه 9 مهرماه، ترکمنستان عوارض حمل کالای ترانزیت توسط ناوگان ایرانی بر پایه "پیمایش" یعنی 1/5 دلار به ازای هر کیلومتر حمل کالا در قلمرو آن کشور را به صورت اختصاصی برای ناوگان ایرانی لغو کرد.
مدیر پایانه مرزی لطف آباد خراسان رضوی ادامه داد: عوارض عبور ناوگان ترانزیت خارجی به ترکمنستان برای ناوگان با تناژ تا 10، 20 و بالای 20 تن به بالا به ترتیب 130، 180 و 250 دلار تعیین شده و عوارض "ورود به قلمرو" نیز از 170 به 150 دلار کاهش یافت.
رکنی تصریح کرد: البته ایران نیز در قالب رفتار متقابل همین نوع تعرفه ها را بر ناوگان ترکمنستان وضع خواهد کرد.
وی با بیان اینکه این توافق موجب رونق بیش از پیش تردد تجاری از پایانه مرزی لطف آباد در شهرستان می شود، گفت: مطابق آمار ماهانه الان روزانه به طور میانگین 140 دستگاه کامیون از این پایانه خارج و 135 دستگاه ناوگان باری از طریق این پایانه وارد ایران می شوند.
پایانه مرزی لطف آباد در نقطه صفر مرزی ایران و ترکمنستان در 300 کیلومتری شمال مشهد و 110 کیلومتری جنوب عشق آباد، پایتخت ترکمنستان قرار دارد.

بالا