تولید بیش از 80 هزار تن پلیمر توسط  پتروشیمی کیانلی  

به گزارش سایت مجتمع نفت و گاز ترکمنستان  کارخانه پلیمر کیانلی از ابتدای سال حدود 68 هزار تن انواع مختلف پلی اتیلن و بیش از 12.67 هزار تن پلی پروپیلن تولید کرده است.

محصولات مجتمع شیمیایی گاز  واقع در روستای کیانلی در استان بالکان، در بازارهای بین المللی تقاضای زیادی دارد. روسیه ، جمهوری کره ، قزاقستان ، سوئیس ، جزایر مارشال ، ازبکستان و افغانستان اصلی ترین خریداران محصولات پلیمری این مجموعه هستند.

کنسرن دولتی ترکمن گاز در سپتامبر 2013 توافق نامه ای را برای ساخت یک مجتمع شیمیایی گاز برای تولید پلی اتیلن و پلی پروپیلن با شرکت های LG کره، Hyundai و TOYO ژاپن  به امضا رساند. براساس این توافق نامه ، یک پروژه ساخت مجتمع شیمیایی گازی در ترکمنستان با ارزش کل بیش از 3.4 میلیارد دلار تکمیل شد.

 

این کارخانه سالانه 5 میلیارد متر مکعب گاز طبیعی برای تولید پلی اتیلن و پلی پروپیلن پالایش می کند. حجم باقیمانده گاز طبیعی از تولید مواد اولیه که 4.5 میلیارد متر مکعب است به سیستم خط لوله  گاز ارسال می شود تا به عنوان سوخت مورد استفاده قرار گیرد. ظرفیت تولید سالانه مجتمع گازی - شیمیایی 386 هزار تن پلی اتیلن و 81 هزار تن پلی پروپیلن است

بالا