حضور اتاق مشترک ایران و ترکمنستان در جلسه کارگروه دیپلماسی فناوری وزارت علوم

 

به گزارش روابط عمومی اتاق مشترک ایران و ترکمنستان، در ساعت 8 صبح امروز(مورخ 99.09.16) ، کارگروه دیپلماسی فناوری به میزبانی وزارت علوم در بستر فضای مجازی برگزار گردید که در این دیدار روسا و نمایندگان پارک های علم و فناوری معین کشور به مسائل مرتبط با صادرات محصولات دانش بنیان پرداختند.

در این دیدار اتاق مشترک ایران و ترکمنستان با هدف شناسایی نیازهای کشورهای هدف صادراتی و برگزاری نمایشگاه های مجازی جهت معرفی محصولات دانش بنیان به ارائه راهکارهای عملیاتی پرداخت.

در ابتدای جلسه ضمن ابراز خرسندی از سوی اتاق مشترک در خصوص برگزاری جلسه، مواردی در خصوص استفاده از ظرفیت های شرکت های دانش بنیان و تسهیل صادرات محصولات فناور محور مطرح گردید که در این رابطه نماینده اتاق مشترک به نقش حیاتی بخش دولتی جهت مهیا کردن زیرساخت ها و از طرفی دیگر نقش مهم بخش خصوصی برای بازاریابی محصولات فناورانه اشاره کرد.

در ادامه جلسه، نماینده اتاق مشترک ایران و ترکمنستان بر روی همکاری چند جانبه دستگاه های دولتی و تشکل های خصوصی برای توجه ویژه به مقوله صادرات محصولات دانش بنیان، تأکید کرد.

در پایان جلسه، روابط عمومی اتاق مشترک ایران ترکمنستان از انجام مقدمات اولیه برگزاری نمایشگاه مجازی محصولات دانش بنیان برای کشور ترکمنستان خبر داد.

 

بالا