حضور سفیر جدید ایران در ترکمنستان فصل تازه در روابط ۲ کشور گشود.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علی رسولیان با اشاره به دیدار خود با سفیر جدید ایران در ترکمنستان در استانداری خراسان رضوی اظهار کرد: حضور این سفیر در آن کشور زمینه توسعه روابط خراسان رضوی با ترکمنستان را فراهم کرده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: مشکلاتی که در مرز سرخس برای عبور کامیون‌های صادراتی و ترانزیتی از سوی ترکمنستان ایجاد شده بود، با پیگیری سفیر جدید ایران در آن کشور در کوتاه‌ترین زمان ممکن حل می‌شود.

وی گفت: طبق توافقات انجام گرفته با سفیر جدید ایران در ترکمنستان، مقرر شد زمینه انجام سفرها و ارتباطات متقابل بین استاندار مرو و استاندار خراسان رضوی فراهم شود.

رسولیان با اشاره به نمایشگاه کالایی که امسال از سوی مسؤولان و بازرگانان استان آخال ترکمنستان در مشهد برپا شد، افزود: طی توافق انجام گرفته با سفیر جدید ایران در ترکمنستان، موضوع سفر استاندار آخال به مشهد نیز پیگیری می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: سفیر جدید ایران در ترکمنستان موافقت کرد که مکانی در سفارتخانه ایران در شهر عشق‌آباد پایتخت ترکمنستان برای حضور تجار و بازرگانان خراسان رضوی به‌منظور معرفی کالاهای خود در نظر گرفته شود و در مقابل ترکمن‌ها نیز بتوانند از این مکان برای معرفی کالاها و توانمندی‌های خود بهره گیرند.

گفتنی است؛ غلام عباس ارباب خالص آذر ماه سال جاری به‌عنوان سفیر جدید ایران در ترکمنستان منصوب شد، وی پیش از این مسؤولیت دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال و شرق کشور در مشهد را برعهده داشت.

بالا