ساخت بیمارستان توسط ارتش در نقطه صفر مرزی با ترکمنستان

 

فرمانده قرارگاه محرومیت زدایی و جهادی نزاجا از ساخت بیمارستان در روستای راز و جرگنان واقع در خراسان شمالی و در نقطه صفر مرزی با ترکمنستان خبر داد.

سرهنگ ولی رحمانی در نشست خبری با اصحاب رسانه اصفهان اظهار کرد: ارتش جمهور اسلامی ایران در طول دوران جنگ جانانه و در همه ابعاد بهترین فرزندان خود را فدای این نظام کرد و مفتخر به تقدیم ۴۸ هزار شهید در طول دفاع مقدس است.

وی با گرامیداشت شهدای شاخص هوانیروز همچون شهید حسین خلعتبری که پیش از شهادت مادر وی خواب شهادت وی را نیز دیده بود، گفت: هوانیروز ۵۰۰ ساعت عملیات پردازی در طول دفاع مقدس داشته است که بی نظیر است و هنوز مشابهی در دنیا ندارد.

فرمانده قرارگاه محرومیت زدایی و جهادی نزاجا با بیان اینکه احساس امنیت و برقراری امنیت پایدار وظیفه اصلی ارتش است که به درستی انجام شده است، گفت: در شرایطی که کشورها همسایه شرایط خاصی دارند تحت فرمان فرمانده کل قوا همه نیروهای نظامی به بهترین شکل امنیت کشور را حفظ کرده اند.

وی ادامه داد: ارتش جمهوری اسلامی ایران مصداق آیه «اشداء علی الکفار رحماء بینهم» است و در زمان وقوع بلایای طبیعی همچون سیل، زلزله، آتش سوزی و غیره همواره قبل از ستاد بحران در کنار مردم بوده است.

سرهنگ رحمانی با اشاره اینکه ارتش بخشی از قوای خود را صرف مردمیاری در شرایط خاص می کند که از آن جمله محرومیت زدایی است، گفت: ارتش در همان حال که در مرزها سنگر می سازد، تلاش دارد امکانات رفاهی را برای مردم محروم آن مناطق نیز ایجاد کند.

وی با اشاره به فعالیت های ارتش در دوران کرونا گفت: تمام مراکز بهداشت و بیمارستانهای ارتش شبانه روز با تمام کادر پزشکی در خدمت مردم بوده و بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان خدمات در طول این زمان ارائه داده است.

ساخت ۱۲ بیمارستان دایمی در طول ۲ ماه. فرمانده قرارگاه محرومیت زدایی و جهادی نزاجا با بیان اینکه ‏۱۲ بیمارستان دایمی و نه موقت در دو ماه در نقاط محرومی مانند خاش، قم، چهارمحال و بختیاری و غیره ساخته شده است، گفت: ‏بیمارستانی در نقطه صفر مرزی با ترکمنستان به نام راز و جرگنان در خراسان شمالی در حال ساخت است که تا ۱۰ روز آینده به بهره برداری می رسد.

وی با بیان اینکه در این منطقه تاکنون حتی یک تخت بیمارستانی وجود نداشته است، گفت: در این بخش هیج امکاناتی در آن وجود دارد و همه امکانات لازم از اصفهان بارگیری می شود.

سرهنگ رحمانی با اشاره به ساخت ‏بیمارستان در قم در پیک کرونا اظهار کرد: ‏۲۴ هزار نفر ساعت فعالیت در این زمان انجام شد و طی ۲۴ ساعت ۴۸۲ کامیون خاک طی ۲۴ ساعت از این منطقه خارج شد.

وی ‏با اشاره به اینکه ‏در سرتاسر ایران اسلامی ارتش ضمن انجام وظیفه ذاتی خود در کنار مردم در حال خدمت رسانی است، گفت: برای چندین روستای مناطق محروم از جمله سیستان و بلوچستان و خوزستان در ۲۰ روز گذشته سیستم آبرسانی افتتاح شده است و در برخی نقاط نیز در بیست روز آینده به بهره برداری می رسد.

بالا