سفر هیات ترکمنستان به انگلیس؛ افزایش همکاری‌ها محور مذاکرات

 

وزیر کشاورزی و حفاظت از محیط زیست و استاندار «آخال» ترکمنستان در راس یک هیات از مقامات عالی رتبه این کشور به «لندن» سفر کردند.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت امور خارجه ترکمنستان، «مگتیمگولی بایرامدردی اف» وزیر کشاورزی و حفاظت از محیط زیست و «سردار بردی محمداف» استاندار «آخال» ترکمنستان به منظور انجام بازدید کاری از انگلیس وارد «لندن» شدند.

هیئت ترکمنی در نخستین روز حضور خود در لندن با «اما نیکلسون» عضو مجلس اعیان و نماینده ویژه تجاری نخست وزیر انگلیس دیدار کرد. ضمنا در 25 آوریل (5 اردیبهشت) سال جاری در «عشق آباد» هفتمین نشست شورای تجاری ترکمنستان و انگلیس برگزار شده بود که ریاست طرف لندن را نیکولسون بر عهده داشت.

ملاقات و گفت و گو با مقامات وزارت محیط زیست، غذا و امور روستایی انگلیس نیز از دیگر برنامه های روز اول اقامت این هیئت ترکمنی در لندن عنوان شده است.

طرفین با ابراز علاقه مندی نسبت به تحکیم و گسترش بیشتر روابط میان دو کشور، پیرامون موضوعات مختلف و از جمله امکان همکاری در زمینه دیجیتالی سازی کشاورزی، بهبود بهره وری نیروی کار، تبادل تجربه و تحقیقات علمی بین مؤسسات آموزشی کشاورزی ترکمنستان و انگلیس گفت و گو کردند.

در ادامه سفر کاری، هیئت ترکمنستان از برخی از موسسات آموزشی، علمی و پژوهشی و همچنین یکی از مجتمع های شیلات ایرلند شمالی بازدید کرد.

بازدید از دانشکده صنایع غذایی روستایی و علوم زیستی و همچنین مؤسسه امنیت جهانی غذا از دیگر برنامه های این هیئت عنوان شده است.

کارشناسان تشدید فعالیت های دوجانبه انگلیس و ترکمنستان را با آغاز فعالیت «هیو استنلی فیلپوت» سفیر جدید این کشور در عشق آباد مرتبط دانسته و بر این نکته اشاره می کنند که حضور هیئت یادشده ترکمنی در لندن برای مقامات انگلیس فرصت آشنایی نزدیک و خصوصی با سردار بردی محمداف فرزند رئیس جمهور ترکمنستان و جانشین احتمالی وی را فراهم خواهد کرد.

بالا