نخستین قطار کانتینری در کریدور چندمنظوره چین-قرقیزستان-ازبکستان به حرکت درآمد 

 

به گزارش شرکت ازبکستانی  Temir Yullar، مراسم رسمی افتتاح نخستین قطار در مسیر چین-قرقیزستان-ازبکستان، روز 5 ژوئن در استان «گانسو» چین برگزار شد. این قطار که مخصوص کانتینرهای 25تنی است، از مسیر قرقیزستان و ازبکستان به ایستگاه «ماری» در ترکمنستان می‌رود. اپراتورهای اصلی قطار، شرکت لجستیک و چینی  JST Logistics Corporation LTD، و ارسال و هماهنگی بار توسط شرکت O'ZBEKTEMIRYO'LEKSPEDITSIA UE صورت می‌گیرد.

همچنین شرکت سرمایه‌گذاری مشترک Silk Road International LLC مسئول هماهنگی حمل جاده‌ای کانتینرها از ایستگاه قطار «کاشغر» چین به ایستگاه «اوش» در قرقیزستان است.

این طرح حاصل تلاش شرکت Uzbekistan Railways JSC و با هدف گسترش جغرافیای حمل بار عنوان شده است. قراردادهای این طرح با شرکت‌های بزرگ لجستیک و اپراتورها و با در نظر داشتن تعرفه‌های رقابتی برای حمل قطارهای کانتینری در مسیر کریدور چندمنظوره به بندرهای چین، ترکیه، اروپا، روسیه و بالتیک منعقد شده است. 

به گزارش خبرگزاری CGTN در چین، طول کریدور جدید 4380 کیلومتر است، که 295 کیلومتر کوتاه‌تر از مسیر «قورغاس» قزاقستان خواهد بود. مدت زمان کل سفر از «لانژو» به «تاشکند» نیز 7 تا 10 روز اعلام شده، که در مقایسه با دیگر روش‌های حمل و نقل 5 روز کوتاه‌تر است.

بالا