نمایش منسوجات و فرش های ترکمن در نمایشگاه نساجی فرانکفورت

 

به گزارش "بیزینس" و "اوریئنت"، محصولات نساجی و فرش های ترکمنستان در نمایشگاه بین المللی Heimtextil-2020 به نمایش گذاشته می شوند.

در این نمایشگاه بین المللی که هر ساله در فرانکفورت آلمان برگزار می شود ، تولید کنندگان محصولات نساجی از بیش از 130 کشور جهان جمع می شوند.

ترکمنستان در این نمایشگاه انواع مختلف ملافه ، حوله ، نخ و مواد اولیه و همچنین فرش های سنتی را در این نمایشگاه که از 7 تا 10 ژانویه سال 2020 برگزار می شود، به نمایش می گذارد.

تولیدکنندگان ترکمن نیز در حاشیه این نمایشگاه قصد دارند مذاکرات مربوط به همکاری با شرکت های مختلف خارجی را انجام دهند.

در مورد ترکمنستان ، موفقیت های صنعت نساجی بویژه امسال قابل توجه است. براساس آمار دولت، برنامه تولید پارچه های نخی ، محصولات دوخته شده و بافتنی و همچنین فرش در ژانویه تا اکتبر بیش از 2 برابر مورد انتظار محقق شده است.

رشد ارزش کل صادرات مواد نساجی در این دوره به بیش از 47٪ رسیده است. همین شاخص برای فرش 2.1 برابر افزایش یافته ، در حالی که صادرات فیزیکی آنها تنها 9.4٪ رشد داشته است. به این دلیل است که سهم عمده(65٪) در صادرات فرش توسط صنایع دستی تصاحب شده است.

قرارگرفتن اخیر هنر فرش ترکمن در لیست میراث فرهنگی ناملموس یونسکو ، محبوبیت فرش های ترکمن را که از قبل در جهان بسیار مشهور بوده است دوچندان کرده است.

 

بالا