بازدید سفير جديد کشورمان در ترکمنستان از رایزنی فرهنگی ایران
 

ارباب خالص از رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، ارباب خالص، سفير جديد جمهوري اسلامي ايران در تركمنستان به همراه طاهري، معاون سفارت، صادقي، رايزن اقتصادي، صالح مجد، كارشناس سياسي و امور بين‌الملل بنابه دعوت مجید کامرانی، سرپرست رایزنی فرهنگی کشورمان در ترکمنستان از این رایزنی فرهنگی بازدید به عمل آورد.

ارباب خالص از محل برگزاري كلاس‌هاي آموزش زبان فارسي در اين رايزني بازديد كرده و از نزديك با فراگيران زبان فارسي و معلمين آشنا شد و با آ‌ن‌ها درباره روند رو به گسترش زبان فارسی در این کشور گفت‌وگو کرد.

پس از بازديد سفير، جلسه مشترك فرهنگي در محل رايزني فرهنگی کشورمان برگزار و كامراني اين ديدار‌ها را بسيار مفيد، تأثيرگذار، بسترساز براي اولويت بخشي به فعاليت‌هاي فرهنگي در اين كشور و باعث سرعت بخشیدن به فعالیت‌ها در این حوزه قلمداد کرد.

سرپرست رايزني فرهنگي کشورمان آخرين وضعيت فعاليت‌هاي فرهنگي به ويژه در حوزه زبان فارسي را شرح داد و همچنين به فرصت‌هاي جديد حضور فرهنگي ایران در اين كشور اشاره كرد.

ارباب خالص و دیگر شخصیت‌های حاضر در این برنامه، پیرامون موضوعاتی چون استمرار برگزاري هر ساله جشنواره امام رضا(ع) در مرو، حمايت از برگزاري برنامه‌هاي فرهنگي و هنري از طريق استان‌هاي متناظر در دو كشور، برگزاري بزرگداشت مشاهير و شخصيت‌هاي مشترك در ايران و تركمنستان (حداقل يك شخصيت در هرسال)، انجام برنامه‌هاي فرهنگي و هنري در حوزه كودك و نوجوان، استمرار برگزاري نوروزگاه مشترك در ايران و تركمنستان، حمايت از تهيه فيلم‌هاي مستند درخصوص معرفي جاذبه‌هاي توريستي و فرهنگي ايران در شبكه‌هاي تلويزيوني تركمنستان و همچنین برگزاري هفته فرهنگي در سطح ملي در دو كشور بحث و تبادل نظر کردند.

بالا