در نشست ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی با حضور معاون وزیر خارجه آخرین اقدامات برای برگزاری نمایشگاه اختصاصی ایران در عشق آباد از دوم تا ششم آذرماه بررسی شد.

برگزاری نمایشگاه اختصاصی ایران در عشق آباد دوم تا ششم آذر ماه

 نشست ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی با موضوع «آخرین اقدامات برگزاری نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در عشق آباد و بررسی آخرین وضعیت روابط اقتصادی با عراق» به ریاست مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه و با حضور اعضای ستاد شامل مدیران دستگاه‌های ذیربط برگزار شد.

در این نشست، در خصوص فرآیندها و زمینه‌های اجرایی لازم برای برگزاری نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در عشق آباد در بازه زمانی دوم تا ششم آذر ماه بحث و تبادل نظر صورت گرفت. برگزاری این نمایشگاه ماحصل توافقات دو کشور در جهت افزایش تجارت فیمابین است.

معاون دیپلماسی اقتصادی در این نشست گفت: برگزاری این نمایشگاه و مشارکت فعال بخش خصوصی و بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در آن بسیار مهم است و موجب افزایش صادرات و تراز تجاری به ترکمنستان خواهد شد.

صفری سفر اخیر خود به همراه وزیر راه به ترکمنستان را راهگشا خواند که به تبع آن برخی نقاط مرزی بازگشایی شده و تردد کامیون‌های ترانزیتی افزایش یافت.

وی همچنین استان‌های مرزی به ویژه گلستان و خراسان را واجد بهترین فرصت برای صادرات کالاهای مورد نیاز ترکمنستان اعلام کرد و حضورشان در این نمایشگاه را مغتنم شمرد و افزود: در خصوص پروژه‌های صادرات خدمات فنی مهندسی از جمله در بحث نیروگاهی و راهسازی با طرف ترکمنستانی صحبت و توافقات اولیه حاصل شده است.

بالا