ترکمنستان تعرفه‌ها و هزینه‌های جدیدی را برای کامیون‌های بین المللی وضع می‌کند.

-لزوم افزایش ظرفیت جاده‌های جدید و بازسازی شده. -عوارض و هزینه‌های جدید برای تریلرهای کامیون و نیمه تریلرهای کشورهای خارجی . -کل هزینه تریلرهای ورودی به کشور 150 دلار و تریلرهای ترانزیتی 100 دلار خواهد بود.

ترکمنستان تعرفه‌ها و هزینه‌های جدیدی را برای کامیون‌های بین المللی وضع می‌کند.

 

خبرگزاری بیزنس ترکمنستان: به گزارش رسانه‌های رسمی‌کشور:سردار بردی محمداف رئیس جمهور ترکمنستان روز پنجشنبه در جریان جلسه آنلاین کابینه وزیران، فرمانی را درباره تعیین عوارض و پرداختی از صاحبان تریلرهای کامیون و نیمه تریلرهای کشورهای خارجی دوره از 15 نوامبر 2022 میلادی لغایت 15 نوامبر 2023 میلادی که به ترکمنستان وارد می‌شوند و از خاک این کشور عبور می‌کنندرا امضا کرد.

سردار بردی محمداف در این دیدار بر لزوم افزایش ظرفیت جاده‌های جدید و بازسازی شده، استفاده از ظرفیت صادرات کالاهای خارجی و داخلی به بازارهای بین المللی و تحلیل ظرفیت ترانزیت خودروهای خارجی در ترکمنستان تاکید کرد.

عوارض و هزینه‌های جدید برای تریلرهای کامیون و نیمه تریلرهای کشورهای خارجی که از کشورهای شرکت کننده در توافقنامه عشق آباد (ایران، عمان، ترکمنستان و ازبکستان) وارد ترکمنستان می‌شوند، پروژه کریدور لاجورد که افغانستان را به ترکیه و اروپا از طریق ترکمنستان، آذربایجان و گرجستان متصل می‌کند، تعیین شده است.

کل هزینه تریلرهای ورودی به کشور 150 دلار و تریلرهای ترانزیتی 100 دلار خواهد بود. به گفته آژانس حمل و نقل و ارتباطات زیرمجموعه کابینه وزیران ترکمنستان، این مبلغ شامل هزینه رویه‌های اسنادی و عملیات گمرکی، ردیابی، بازرسی قرنطینه محصولات زراعی و ضدعفونی است.

عوارض و عوارض جدید برای افزایش رقابت پذیری سیستم حمل و نقل ترکمنستان در حمل و نقل بین المللی بار طراحی شده است.

بالا