تولید قریب به 800 تن نخ در کارخانه ریسندگی پنبه ترکمن آباد

در بازه زمانی ماه های ژانویه تا مارس سال 2021 در کارخانه ریسندگی پنبه ترکمن آباد، قریب به 800 تن نخ الیاف نخ تولید شده است. بنا به اعلام رسانه های ترکمنی، بیش از 70 درصد از محصولات تولیدی این کارخانه به کشور های ترکیه، لهستان، روسیه، و امارات متحده عربی صادر شده است.
در بخش تولیدی این کارخانه، الیاف پنبه در اندازه های 17.1 – 20.1 – 27.1 – 34.1 و در توپ هایی به وزن بیش از دو کیلوگرم تولید می گردد. تولید روزانه این کارخانه ریسندگی بالغ بر 11 تن اعلام شده و کارخانه در سه شیفت کاری فعال بوده . مجموعا 148 پرسنل در آن مشغول بکار هستند که 70 درصد آنها را زنان تشکیل می دهند.
در آزمایشگاه این کارخانه جهت اندازه گیری شاخص های فیزیکی و مکانیکی الیاف پنبه و نخ، از تجهیزات تمام خودکار شرکت Uster سوئیس و برای بسته بندی خودکار الیاف نخ، از تجهیزات شرکت Zancancer ایتالیا و جهت سرمایش، و تهویه این کارخانه از تجهیزات شرکت Luwa سوئیس استفاده می شود. براساس آمار های ارائه شده، این کارخانه سالانه بالغ بر چهار هزار و پانصد تن نخ پنبه ای تولید می کند که از آن چهار هزار تن نخ Open End تولید می گردد. Open End یکی از انواع نخ با کیفیت است که در صنایع نساجی مورد استفاده قرار می گیرد.

بالا