حضور ناشران ایرانی در نمایشگاه کتاب ترکمنستان

 

در سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب ترکمنستان، هفت ناشر مطرح ایرانی شرکت خواهند داشت.

در سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب ترکمنستان، هفت ناشر مطرح ایرانی شرکت خواهند داشت.

به دعوت دولت ترکمنستان و به همت رایزنی فرهنگی کشورمان در عشق‌آباد، انتشارات «به‌نشر»، «الهدی»، «متن»، «جاده ابریشم»، «بوستان کتاب»، «دانشگاه فردوسی مشهد» و «مختومقلی فراغی گرگان» در سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب ترکمنستان که طی روزهای ۱۴ و ۱۵ آبان سال جاری در عشق‌آباد برگزار خواهد شد، شرکت کرده و آخرین کتاب‌های منتشر شده خود را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می‌دهند.

در سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب ترکمنستان، کشورهایی چون روسیه، آلمان، اوکراین، آذربایجان، فرانسه، قزاقستان، لهستان، کره، آلبانی، ترکیه، آمریکا، رومانی، ارمنستان، قرقیزستان و چین شرکت دارند و کشورمان برای نخستین بار با هفت ناشر در کنار غرفه رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان در نمایشگاه حضوری فعال خواهد داشت.

بنابر این گزارش طبق هماهنگی‌های صورت گرفته در حاشیه نمایشگاه یاد شده همایش علمی «کتاب، راه همکاری و پیشرفت» نیز برگزار خواهد شد و برای این منظور سخنرانانی از کشورهای مختلف و از جمله جمهوری اسلامی ایران به ارایه مقالات تخصصی خود خواهند پرداخت.

نمایشگاه بین المللی کتاب ترکمنستان رویداد فرهنگی مهمی این کشور به شمار می‌آید که دولت ترکمنستان تلاش دارد با برگزاری منظم و باشکوه این رویداد فرهنگی، دانشجویان، دانش‌آموزان و سایر اقشار مردم را به مقوله کتاب و کتابخوانی علاقه‌مند سازد.

 

بالا