شرایط اخذ روادید ورود به ترکمنستان

1- برای ورود به ترکمنستان شما نیازمند یک گذرنامه معتبر و دعوتنامه ای که از سوی اداره مهاجرت ترکمنستان(آویر) تایید شده باشد هستید. محل صدور روادید نمایندگی های ترکمنستان در ایران (سفارت ترکمنستان در تهران و یا سرکنسولگری ترکمنستان در مشهد) و یا مبادی ورود به این کشور می باشند. برای دریافت دعوتنامه رسمی، می بایست شخص و یا سازمانی را که شما قصد دارید در ترکمنستان ملاقات کنید درخواستی را در همین رابطه به همراه کپی رنگی گذرنامه (صفحه مشخصات) به اداره مهاجرت ترکمنستان (آویر) ارائه نماید. این درخواست برای روادید عادی حداقل 15 روز کاری قبل و برای روادید فوری حداقل 7 روز کاری قبل ارائه شود.

2- قبل از ورود به ترکمنستان مطمئن شوید که گذرنامه شما از زمان درخواست دعوتنامه حداقل 6 ماه اعتبار دارد.

3- پس از دریافت دعوتنامه رسمی شما می توانید با مراجعه به نمایندگی های ترکمنستان در کشور و یا در مبادی ورودی این کشور اقدام به اخذ روادید کنید. بهای روادید بستگی به مدت زمان سفر و همچنین عادی و یا فوری بودن آنها دارد. اخذ روادید در مبادی ورودی ترکمنستان، فوری محسوب می گردد. (حداقل هزینه روادید 35 دلار برای روادید عادی ده روزه است).

4- بدون دریافت دعوتنامه رسمی، امکان صدور روادید ترکمنستان وجود ندارد.

5-لازم است در دوره زمانی مندرج در برگه روادید به ترکمنستان وارد و از آن کشور خارج شوید. بدین معنی که قبل از تاریخ مشخص شده در روادید نمی توانید وارد ترکمنستان شوید و درصورتیکه خارج از دوره مشخص شده، ترکمنستان را ترک کنید حتی درصورت عدم استفاده از تمام مدت مشخص شده در روادید، هنگام خروج از کشور بامشکلاتی مواجه شده و مشمول پرداخت جریمه خواهید شد.

6- در مبادی ورود به ترکمنستان مبلغ 12دلار بابت عوارض ورود از شما اخذ خواهد شد. در صورت نیاز به تمدید مهلت روادید، شما باید به اداره مهاجرت ترکمنستان (آویر) مراجعه کنید. درصورتیکه شخصی بیش از مهلت مشخص شده در روادید در ترکمنستان بماند علاوه بر دریافت جریمه و جلوگیری از خروج تا تمدید روادید، اخراج خواهد شد و لذا تا مدت پنج سال بعد نمی تواند وارد ترکمنستان شود.

 

منبع: سایت سفارت ایران در عشق آباد

بالا