صادرات بیش از 25 میلیون دلار محصولات غذایی توسط بخش خصوصی ترکمنستان

به گزارش "بیزینس "، نمایندگان بخش خصوصی در تولید محصولات جایگزین واردات در ترکمنستان نقش فعالی دارند و به دنبال اشباع بازار داخلی با محصولات خود هستند و همچنین به طور مرتب آن ها را صادر می کنند.

برای پرورش محصولات کشاورزی ، دام و سایر فعالیت های تولیدی ، به کارآفرینان در نقاط مختلف کشور، زمین برای استفاده طولانی مدت اختصاص داده شده است . در نتیجه فعالین بخش خصوصی حجم تولید را افزایش داده و شروع به صادرات محصولات خود کرده اند.

کشاورزان بخش خصوصی امسال گوجه فرنگی به ارزش بیش از 17.5 میلیون دلار فروخته اند. در سال 2019 ، کارآفرینان گلخانه های زیادی را برای رشد گوجه فرنگی راه اندازی کرده اند . گوجه فرنگی ها عمدتا به کشورهای CIS صادر شده اند.

در نتیجه تلاش در زمینه رشد انواع محصولات کشاورزی ، کارآفرینان ترکمن موفق به صادرات بیش از 2.7 میلیون دلار سبزیجات و خربزه و حدود 2 میلیون دلار میوه شدند.

کارآفرینان امسال موفق به برداشت برنج شدند و 1.8 میلیون دلار از محصولات خود را به خارج از کشور صادر کردند.

کارآفرینان همچنین به طور جدی در تولید محصولات مختلف شیرینی نیز فعالیت می کنند. در نتیجه آن، شیرینی های تولید شده در ترکمنستان به کشورهای خارجی صادر می شوند. در یک سال گذشته ، شرکت های خصوصی بیش از 1.2 میلیون دلار محصولات خود را به مصرف کنندگان خارجی صادر کردند.

کارآفرینان محلی نیز فرآورده های گوشت گاو را با ارزش در حدود 90 هزار دلار ، عسل طبیعی به ارزش 15 هزار دلار صادر کرده اند.

پیش بینی می شود در سال آینده اعضای اتحادیه صنعتگران و کارآفرینان ترکمنستان به منظور بهبود عملکرد ، گلخانه ها و کارگاه های تولیدی جدیدی را به بهره برداری برسانند.

بالا