تقدیم استوارنامه سفیر جدید ایران به رئیس‌جمهور ترکمنستان

 

به گزارش خبرنگار دفاتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، غلام‌عباس ارباب خالص سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان امروز استوارنامه خود را به قربان‌قلی بردی‌محمداف رییس‌جمهور ترکمنستان تقدیم کرد.

ارباب خالص با شعار تحقق روابط اقتصادی در شأن دو کشور همسایه و دوست و تقویت همه جانبه روابط دو کشور به طور رسمی ماموریتش را در این کشور آغاز کرد.

ارباب‌خالص در این ملاقات، بر عزم راسخ جمهوری اسلامی ایران برای توسعه روابط همه جانبه با ترکمنستان تاکید کرد.

وی بر ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل مشترک میان طرفین در حوزه های مختلف سیاسی،. اقتصادی و بخصوص ترانزیتی از جمله چندین گذرگاه مرزی مهم  بین ایران و ترکمنستان و نیز وجود مشترکات فرهنگی بسیار میان طرفین ، و همچنین  عزم موجود طرفین بر حداکثر بهره برداری از این ظرفیت‌ها،. در آینده نزدیک، شاهد همکاری‌های گسترده تر و عمیق تر میان دو کشور  تأکید کرد.

رئیس جمهوری ترکمنستان در این دیدار بر لزوم توسعه بیش از پیش همکاری‌های مشترک از جمله در زمینه سیاسی، اقتصادی و فرهنگی دو کشور همسایه و ظرفیت‌های ترانزیتی طرفین تأکید کرد.

بردی محمداف برگزاری نوروزگاه مشترک، بزرگداشت مفاخر و شخصیت‌های فرهنگی و معنوی مورد احترام مردم دو کشور و لزوم تداوم چنین اقداماتی به عنوان کاری پسندیده را یادآور شد.

ارباب خالص پیش از این در تاریخ 19 دی در دیدار با رشید مردوف وزیر امور خارجه ترکمنستان، رونوشت استوارنامه خود را تقدیم وی کرده بود.

ارباب خالص پیش از این، مسئولیت‌های دبیر اول و کنسول سفارت جمهوری اسلامی ایران در پکن، رایزن یک و کنسول درجه یک سرکنسولگری ایران در جده، سرپرست سرکنسولگری در مرو و مشاور وزیر و رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال و  شمال شرق کشور را در کارنامه کاری خود داشته است.

پیش از وی، سید محمد احمدی عهده دار این مسئولیت بود که پس از نزدیک به چهار سال خدمت ابتدای ماه جاری عشق‌آباد را ترک کرد.

بالا