معاون وزیر امور خارجه  جمهوری آذربایجان: مساله تقسیم بستر خزر در بخش های مرکزی و جنوبی برطرف نشده است

خلف اف روز چهارشنبه در گفت  و گو با خبرگزاری " آپا " جمهوری آذربایجان  افزود : مذاکرات جمهوری آذربایجان و ایران و باکو و ترکمنستان درباره تقسیم  بستر دریا ادامه دارد .  

  وی تقسیم بستر دریای خزر را یک موضوع مهم عنوان  کرد و همچنین درباره  وجود روند مذاکرات میان ترکمنستان و ایران در این زمینه  ابراز امیدواری کرد.

  خلف اف یادآورشد که جمهوری آذربایجان ، روسیه  و قزاقستان در خصوص تقسیم بستر دریای خزر در بخش شمالی آن  به توافق رسیدند و توافقنامه هم در این باره امضا کردند ولی مساله  تقسیم  بستر دریا در بخش های مرکزی و  جنوبی خزر همچنان  حل نشده است  .

  وی افزود : امیدواریم مذاکرات جمهوری آذربایجان و  ترکمنستان  و  باکو و  ایران در این باره ادامه داشته و در آینده نزدیک به حل این  مساله نایل شویم .

  معاون وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان توضیح داد که ظرفیت های موجود  در روابط جمهوری آذربایجان و ترکمنستان و نیز سطح  روابط باکو و تهران امکان  می دهد تا هر چه سریع  تر همه این مسایل را  از طریق مذاکرات  برطرف کنیم . 

 مقام آذری ادامه داد که  امضای کنوانسیون تعیین رژیم حقوقی دریای خزر و تصویب آن از سوی چهار کشور حاشیه این دریا و نیز ادامه روند تصویب این سند توسط ایران و در آینده نزدیک لازم الاجرا شدن آن  می تواند  شرایط خوبی برای پیش بردن این  مسایل فراهم کند .

بالا