نمایشگاه بین‌المللی «نفت و گاز ترکمنستان- 2019» آغاز به کار کرد

 

کنفرانس و نمایشگاه بین‌المللی با موضوع «نفت و گاز ترکمنستان- 2019» در پایتخت «عشق آباد» آغاز به کار کرد.

شرکت دولتی «ترکمن نفت» و اتاق بازرگانی و صنایع این کشور میزبانان کنفرانس هستند.

«میراتگلدی مرداف» معاون نخست وزیر ترکمنستان با اشاره به برنامه این کنفرانس اظهار داشت: در قالب این کنفرانس توسعه بازارهای انرژی و سرمایه گذاری توسط شرکت‌های برجسته جهانی بررسی می‌شود.

معرفی ظرفیت‌های پروژه‌های ترکمنستان در ساخت لوله‌های انتقال گاز مرزی نیز یکی از موضوع‌های اصلی خواهد بود.

نمایندگان شرکت‌های جهانی می‌توانند با مقامات دولت ترکمنستان به طور مستقیم گفت‌وگو کرده و اطلاعات بیشتری درباره شرایط سرمایه گذاری در این پروژه‌ها کسب کنند.

کارشناسان نفتی از کشورهای مختلف جهان و نمایندگان برخی شرکتهای خارجی از جمله "سی ان پی سی" چین، "تاتنفت" روسیه، بریتیش پترولیوم انگلیس، انی ایتالیا، شرکت مستقل "دراگون اویل" مستقر در امارات و "سوکار" جمهوری آذربایجان در این نمایشگاه حضور دارند.

به گزارش خبرگزاری ترکمنستان، دستور کار کنفرانس نفت و گاز امسال موضوعات مختلفی مربوط به بازارهای انرژی و همچنین سرمایه‌گذاری و دورنمای همکاری‌ها در این حوزه را شامل می‌شود.

دیپلماسی انرژی ترکمنستان و اجرای پروژه‌های خطوط لوله فرامرزی نیز در جلسات کارشناسی مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت. یکی از کارشناسان ارشد بانک جهانی نیز با موضوع بانک جهانی و همکاری‌های منطقه‌ای در حوزه انرژی سخنرانی خواهد کرد.

ترکمنستان در فهرست کشورهای با بیشترین ذخایر گاز در رتبه چهارم قرار دارد و طبق برنامه توسعه حوزه نفتی و گازی دولت این کشور خواستار تولید سالانه 250 میلیارد متر مکعب گاز و 11 میلیون تن نفت تا سال 2030 است.

بالا