نمایشگاه هنرهای صنايع دستی و خوشنويسی ایران در مرو ترکمنستان

 

به همت سرپرست رایزنی فرهنگی کشورمان در ترکمنستان، نخستین نمایشگاه هنرهای صنايع دستی و خوشنويسی شنبه 23 آذر در تالار کمینه مرو افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، این نمایشگاه فرهنگی و هنری با حضور احمدی سفیر کشورمان در ترکمنستان، جعفری سرکنسول ایران در مرو، طاهری معاون سفیر، مجید كامرانی سرپرست رايزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان، خانم مهری ممد اوا معاون فرهنگی، ورزش و جوانان و قدم ایلامانوف نماینده وزارت امور خارجه و ساير مقامات استانی در مرو افتتاح شد.

خانم مهری ممد اوا در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه در سخنانی، گفت: روابط فرهنگی بین دو کشور بسیار خوب و رو به توسعه بوده و افتتاح این نمایشگاه فرصت بسیار مناسبی برای معرفی فرهنگ و هنر کشور ایران است.

احمدی هم در سخنانی، ضمن تقدیر و تشکر از ریاست جمهور ترکمنستان و مقامات استان مرو اظهار کرد: توسعه روابط فرهنگی، بسترساز همه تحولات است. روابط فرهنگی بین دو کشور ایران و ترکمنستان در حال توسعه است و ما همواره خواستار حضور گروه‌های هنری و فرهنگی ترکمنستان در جای جای ایران هستیم.

بنابر اعلام این خبر، اين نمايشگاه در 14 حوزه هنری متفاوت از صنايع دستی ايران شامل كاشي‌كاري ، سفالگري ، منبت‌كاري، مينا‌كاري، فيروزه‌كاري، چرم‌بافي، نقاشي، خوشنويسي ، خطاطي و ... برپا و در هر بخش آثار فاخری از هنرمندان ایرانی به نمايش گذاشته شد.

گفتنی است؛ در بخشی از این نمایشگاه، عباسعلی تیمورزاده، استاد مشهور هنر خطاطی و خوشنويسي ایران به صورت زنده به خلق اثر پرداخت.

بالا