هدفگذاری ترکمنستان برای افزایش صادرات محصولات فرآورده‌های پلیمری

 

کارخانه ترکمنی خصوصی"Türkmen şehle"، تولید کننده محصولات پلاستیکی در ترکمنستان با استفاده از مواد اولیه در تلاش است تا حضور فعالانه تری در صادرات محصولات خود به بازارهای خارجی داشته باشد. در حال حاضر محصولات این شرکت به افغانستان، بلاروس، ازبکستان و سایر کشورها صادر می‌شود.

کارخانه مذکور به طور قابل توجه در حال برنامه ریزی برای گسترش خط تولید موجود است و تجهیزاتی را نصب کرده است که تولید ظروف پلاستیکی یکبار مصرف را برای بسته بندی مواد غذایی به دو برابر افزایش می دهد.

این کارخانه برای اولین بار در ترکمنستان ، همچنین تولید یک بستر پلی اتیلن فوم برای لمینیت تولید خواهد کرد. علاوه بر این، یک خط تولید با ظرفیت 10 تن محصولات در روز برای تولید فیلم های پلاستیکی که در گلخانه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، در یکی از کارگاههای این کارخانه نصب خواهد شد.

هر ماه بیش از 300 تن مواد خام داخلی در این کارخانه وارد شده  و بیش از 100 نوع محصولات پلاستیکی را تولید می‌کند. مواد اولیه این کارخانه از پالایشگاه نفت ترکمن باشی و کارخانه پلیمری کیانلی تهیه میشود. ترکمنستان در راستای جلوگیری از خام فروشی و تبدیل مواد اولیه به فرآورده با ارزش افزوده بیشتر و همچنین افزایش صادرات و جایگزینی محصولات داخلی  بجای واردات را در دستورکار خود دارد و این کارخانه در راستای این هدف تاسیس شده است.

 

بالا