همایش ملی ترانزیت و حمل و نقل بین المللی در مشهد 28 آذر

 

به گزارش ایرنا، نخستین همایش ملی ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی در مسیر توسعه اقتصادی به همت انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی خراسان رضوی ۲۸ آذر ماه با حضور مسوولان عالی رتبه در مشهد برگزار می‌شود.

کم و کیف برگزاری این همایش روز چهارشنبه طی نشستی با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی و جمعی از فعالان ترانزیت و حمل و نقل استان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

احمد زمانیان ، رییس هیات مدیره انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی خراسان رضوی در این نشست گفت:

برای نخستین بار در کشور این انجمن با همکاری اتاق بازرگانی مشهد اقدام به برنامه‌ریزی برای برگزاری همایش ملی ترانزیت و حمل و نقل بین المللی در مسیر توسعه اقتصادی در مشهد کرده است.

بیش از یک هزار و ۶۰۰ شرکت حمل و نقل بینالمللی و هفت تشکل حمل و نقلی در کشور وجود دارد.

خراسان رضوی با توجه به موقعیت ترانزیتی و حمل و نقل بین المللی، صبغه ۲۷ ساله و برخورداری از حضور بیش از ۲۵۰ شرکت حمل و نقل بین‌المللی هم اینک عهده دار انتقال بیش از ۸۰ درصد کالاهای ترانزیتی و صادراتی کشورهای آسیای میانه و افغانستان و حتی عراق و آذربایجان است.

وزیر راه و شهرسازی، رییس کل گمرک ایران، رییس اتاق بازرگانی ایران، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی مرتبط با حوزه حمل و نقل و ترانزیت از سراسر کشور در این همایش حضور می‌یابند.

این همایش یکروزه یک مراسم افتتاحیه و اختتامیه با سخنرانی مسوولان عالی رتبه خواهد داشت و محورهای آن نقش حمل و نقل بین المللی و ترانزیت در توسعه اقتصاد کشور و مقایسه با کشورهای همسایه، تعدد قوانین و مقررات در حوزه حمل و نقل بین المللی و ترانزیت، تعدد سازمان‌ها و ارگان‌های دخیل در ترانزیت و نقش دانشگاه و مجامع علمی در توسعه حمل و نقل و ترانزیت خواهد بود که در قالب چهار پنل تخصصی برگزار می‌شود.

مسوولان بخش خصوصی، بخش دولتی و دانشگاهیان سخنرانان پنل‌های تخصصی هستند و در مراسم اختتامیه این همایش نیز از ۱۳ شرکت حمل و نقل نمونه و برتر در حوزه ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی قدردانی می‌شود.

بالا