نخستین اجرای مشترك موسيقی آئينی ایران و تركمنستان در مرو اجرا شد

 

به همت رایزنی فرهنگی ایران در ترکمنستان، نخستین اجرای مشترك موسيقی آئينی ایران و تركمنستان توسط هنرمندان بومی دو کشور در تالار کمینه مرو اجرا شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، نخستین اجرای مشترك موسيقی آئينی ایران و تركمنستان با حضور رسول جعفری، سركنسول ایران در استان مرو، مجيد كامرانی، سرپرست رايزنی فرهنگی كشورمان در تركمنستان، مهری ممد اوا، معاون فرهنگی و هنری و جوانان استان مرو، قدم ایلامانوف، نماینده وزارت امور خارجه تركمنستان در مرو و ساير مقامات استانی و كشورمان در مرو اجرا شد.

خانم مهری ممد اوا در سخنانی، ايران را از لحاظ فرهنگي غني توصيف و اراده مقامات عالی استان مرو را برای توسعه اين فعاليت‌ها اعلام كرد.

جعفری هم در سخنان خود، به اجرای برنامه فرهنگي و هنري دو كشور در نه ماهه اول سال جاري در دو كشور و سفر مقامات عالي دو كشور در اين راستا به يكديگر اشاره كرد، مشتركات فرهنگي و هنري بين دو كشور را ارزیابی کرد.

در ادامه، كامرانی به ظرفيت‌های بالقوه و بالفعل فرهنگي بين دو كشور، رويداد فرهنگي و هنري پيش‌روی را گوياي بخشي از اين ظرفيت‌ها دانست و اراده دو كشور را مبنی بر توسعه روابط همه جانبه به ويژه روابط فرهنگي را بيان کرد.

بنابر اعلام این خبر، گروه 14 نفره جايلان كه به سرپرستي رضا برات‌زاده و خوانندگي علي‌آبادي از خطه خراسان شمالي کشورمان در تركمنستان حضور داشتند که به اجرای مشترک مشترك موسيقی آئينی با ترکمنستان پرداختند.

بالا