سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان به مناسبت پایان ماموریت دیپلماتیک خود با وزیر امور خارجه این کشور دیدار کرد.

 

 «غلام‌عباس ارباب خالص» سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان با «رشید مرداف» وزیر امور خارجه ترکمنستان دیدار کرد.

در این ملاقات که به مناسبت  پایان ماموریت دیپلماتیک وی در «عشق آباد» برگزار شد، دو طرف تعدادی از موضوعات همکاری‌های فیمابین و چشم‌انداز گسترش آن را بررسی کردند.

در این راستا، ضمن اشاره به اهمیت سفر «قربانقلی بردی‌محمداف» رئیس شورای مصلحت خلق ترکمنستان به جمهوری اسلامی ایران در 30-31 می سال جاری بر اهمیت اجرای توافقات به دست آمده در چارچوب این سفر تاکید شد.

مرداف از تلاش موثر سفیر ایران در توسعه روابط بین دو کشور قدردانی و برای وی در کارهای آینده آرزوی موفقیت کرد.

سفیر ایران به نوبه خود برای حمایت و همکاری در انجام امور دیپلماتیک در ترکمنستان از طرف ترکمنی ابراز قدردانی کرد.

شایان ذکر است که «علی مجتبی روزبهانی» به عنوان سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان تعیین شده است.

وی در آستانه عزیمت به عشق آباد با وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و ضمن ارائه گزارشی از حوزه ماموریت خود برنامه‌های پیش رو در زمینه توسعه و ارتقای همکاری‌ها با ترکمنستان را تشریح کرد.

امیرعبداللهیان نیز در این دیدار جایگاه ترکمنستان را در سیاست همسایگی جمهوری اسلامی ایران برجسته خواند و بر اراده راسخ دولت مبنی بر گسترش مناسبات دو کشور و تعمیق همکاری‌های فیمابین در همه ابعاد تاکید و پیگیری اجرای توافقات و تفاهمات بین سران دو کشور در سال‌های اخیر را دارای اولویت ویژه برشمرد.

روزبهانی که به عنوان نهمین سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان منصوب شده، پیش از این در سمت‌های معاون و رئیس ادارات مشترک المنافع و آسیای غربی، معاون مدیرکل غرب آسیا، مدیرکل رسانه‌های خارجی، معاون سفارت جمهوری اسلامی ایران در عمان و سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشورهای فیلیپین و قرقیزستان خدمت کرده است.

اتاق مشترک ایران و ترکمنستان

 

بالا