نمایشگاه "لباب هندمید اکسپورتس" در عشق آباد برگزار می‌شود(6 مهر)

خبرگزاری  جیهون.نیوز: در تاریخ 30 سپتامبر، موزه هنرهای زیبای ترکمنستان در عشق آباد محصولات دست ساز شرکت کنندگان در یک پروژه توسعه کسب و کار به نام "لباب هندمید اکسپورتس"  را ارائه می دهد. کسانی که در نمایشگاه حضور داشته باشند، می‌توانند به هیئت داوران در انتخاب بهترین محصولات ملی برای صادرات کمک کنند.

در این نمایشگاه انواع آثار دست ساز - سرامیک، جواهرات تزئینی، صنایع دستی و خیلی چیزهای دیگر به نمایش گذاشته می‌شود. شرکت کنندگان در مورد فعالیت های خود کلاس های کارشناسی ارشد برگزار خواهند کرد. این رویداد توسط هیئت اتحادیه اروپا در ترکمنستان، USAID و تیم ملی ترکمنستان برای یونسکو برگزار می‌شود.

این نمایشگاه که در موزه هنرهای زیبا برگزار می‌شود، 30 سپتامبر ساعت 10 صبح افتتاح می‌شود و ورود رایگان است.

منبع: https://jeyhun.news/v-ashxabade-projdet-vystavka-lebap-handmade-exports/

 

بهره برداری ساختمان‌های جدید برای کارمندان وزارت امور داخله ترکمنستان(31 شهریور)

خبرگزاری  اورینت: به مناسبت سی و دومین سالگرد استقلال ترکمنستان، ساختمان‌های جدید برای کارمندان وزارت امور داخله ترکمنستان در استان ماری  به بهره برداری رسید.

از جمله ساختمان اداره پلیس استان، ساختمان مرکز تشخیص و ثبت وضعیت فنی خودروها و همچنین ساختمان‌های مسکونی برای نمایندگان وزارت امور داخله می‌باشد.

افتتاح تاسیسات جدید با مشارکت رئیس وزارت امور داخله، نمایندگان مقامات محلی و مردم صورت گرفت. همچنین هدایایی به سازندگانی که در ساخت ساختمان‌های جدید حرفه ای و کیفیت بالایی از خود نشان دادند اهدا شد.

منبع: https://orient.tm/ru/post/60702/v-mary-otkryli-novostrojki-dlya-sotrudnikov-mvd

 

پزشکی با 40 سال سابقه جایزه دولتی دریافت کرد(7 مهر)

خبرگزاری  جیهون.نیوز: ارسلان سیدوف، پزشک بخش اول جراحی یک بیمارستان چند رشته ای در استان لباب، چهلمین سالگرد فعالیت خود را با یک جایزه دولتی جشن گرفت.

به گزارش نشریه ولایت، امسال یک جراح با 40 سال سابقه کار، برنده مدال ترکمنستان "وطنا بولان سوئگیسی اوچین" شد.

دکتر شادی خود را با خبرنگاران در میان گذاشت و گفت: "و بر شادی جشن ما این بود که آرکاداغ سردار ما به خاطر کار خستگی ناپذیرمان به ما پاداش داد.  مدال "وطنا بولان سوئگیسی اوچین" را هم به من دادند. قدردانی بالای کشور ما از کار من در حرفه مورد علاقه ام، اشتیاق من را برای کار افزایش داد."

منبع: https://jeyhun.news/vrach-s-40-letnim-stazhem-udostoen-gosudarstvennoj-nagrady/

 

کاری به ارزش بیش از 80 میلیون منات در انجمن تولید ابریشم تکمیل شد(8 مهر)

خبرگزاری  جیهون.نیوز: کار در اتحادیه تولید ابریشم ترکمن آباد با سرعت بالایی انجام می‌شود. طی ماه‌های ژانویه تا اوت سال جاری، محصولاتی به ارزش 80 میلیون و 92 هزار و 274 منات در این کارخانه تولید شد.

به عبارت دقیق ‌تر، در این مدت حدود 80 تن ابریشم خام، بیش از 20 هزار و 200 متر مربع پارچه ابریشمی ظریف و 24 متر مربع فرش ابریشم تولید شد.

همچنین در این مدت این شرکت 10 تن ابریشم خام صادر کرد که از نظر پولی بالغ بر 5 میلیون و 500 هزار منات بود.

منبع: https://jeyhun.news/v-shyolkovom-proizvodstvennom-obedinenii-vypolneno-rabot-na-summu-bolee-80-millionov-manat/

 

تولید محصولات از بذر پنبه در حال افزایش است(8 مهر)

خبرگزاری  جیهون.نیوز: تولید روغن پنبه دانه و کنجاله، که برای خوراک دام استفاده می‌شود، در اتحادیه تولید مواد غذایی استانی هر سال در حال افزایش است.

این شرکت قدرتمند در ژانویه و اوت سال جاری تولید 6 هزار و 7 تن روغن نباتی تصفیه نشده، 4 هزار و 919 تن روغن نباتی تصفیه شده، 14 هزار و 983 تن کنجاله، 10 هزار و 189 تن خوراک دام، 99 تن صابون، طیق برنامه ریزی انجام شده با موفقیت اجرا کرد . میزان کار در مدت مشابه در حساب نقدی بالغ بر 61 میلیون و 471 هزار و 264 منات بوده است.

منبع: https://jeyhun.news/uvelichivaetsya-proizvodstvo-produkcii-iz-semechek-xlopka/

 

نمایشگاه "لباب هند مئید اکسپورتس" در عشق آباد برگزار شد(10 مهر)

خبرگزاری  جیهون.نیوز: در بخشی از مسابقه "لباب هند مئید اکسپورتس" نمایشگاهی از برگزیدگان نهایی این مسابقه در موزه هنرهای زیبای عشق آباد برگزار شد و محصولات صنایع دستی بهترین صنعتگران و هنرمندان ترکمنستان به نمایش درآمد. اقلام مختلفی از جمله جواهرات ملی، پوشاک، سفال، سرامیک، فرش، چرم رنگ شده و کارهای چوبی در اینجا به نمایش گذاشته شد.

گلالک باباکولووا، عضو اتحادیه هنرمندان ترکمنستان نیز در این نمایشگاه شرکت داشت. او در این نمایشگاه مجموعه جدید عروسک های خود را ارائه کرد. گلالک علاوه بر عروسک ها، لباس های سنتی زنانه با طرح های نقاشی دستی را نیز معرفی کرد.

همچنین جواهراتی از ایرینا دوروفیوا و ماریا فیلیچنکو، آثار هنری از کدو تنبل های تزئینی توسط جنت یوسوپووا، لباس زنانه به سبک ملی از آنا ساپاروا و گوزل پالوانوا، عروسک های تزگول اوداوا، ساعت های تزئینی توسط جرن کوربانوا، محصولات ساخته شده از رزین اپوکسی توسط مایا جاپارووا، محصولات سرامیکی توسط روسلانا رجپووا و سایر آثار هنری ارائه شد.

منبع: https://jeyhun.news/v-ashxabade-proshla-vystavka-lebap-handmade-exports/

 

شرکت های آلمانی به توسعه مجتمع معدن پتاس با ظرفیت کامل کمک خواهند کرد(11 مهر)

خبرگزاری  جیهون.نیوز: ترکمنستان در حال کار بر روی اجرای یک پروژه جامع جدید برای توسعه و گسترش مجتمع معدنی پتاس "گارلیک" است. این مذاکرات در جریان سفر کاری قربانقلی بردی محمداف، رئیس مصلحت خلق ترکمنستان، رهبر ملی ترکمنستان به آلمان انجام شد.

به گزارش مطبوعات رسمی ترکمنستان، هم اکنون همکاری فعالی در این زمینه با شرکت های آلمانی Ersosplan، Ka-Utek و Ssshashtbau در حال انجام است.

منبع: https://jeyhun.news/nemeckie-kompanii-pomogut-razvit-kalijnyj-gornodobyvayushhij-kompleks-na-polnuyu-moshhnost/