وزیر امور خارجه مجارستان از انعقاد توافقنامه سیاسی بین «بوداپست» و «عشق‌آباد» در مورد عرضه گاز ترکمنستان به این کشور خبر داد.

«پیتر سیارتو» وزیر امور خارجه و روابط اقتصادی خارجی مجارستان  از انعقاد توافقنامه سیاسی بین «بوداپست» و «عشق‌آباد» در مورد عرضه گاز ترکمنستان به این کشور خبر داد.

وی در پیام ویدیویی که از طریق شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، در این مورد گفت: اراده و نیت سیاسی طرف ترکمنی برای تبدیل شدن مجارستان به یکی از مسیرهای عرضه بالقوه گاز این کشور به اروپا و یکی از کشورهای ترانزیتی کاملا واضح است.

بنابر سخنان سیارتو، توافق سیاسی (در این زمینه) منعقد شده است، اکنون نوبت شرکت‌ها است که به مذاکرات تجاری ادامه دهند.

«سردار بردی‌محمداف» رئیس جمهور ترکمنستان در چارچوب سفر خود به مجارستان روز یکشنبه با «ویکتور اروبان» نخست وزیر این کشور دیدار کرد.

دو طرف طی این دیدار نه تنها مسائل انرژی بلکه گسترش روابط در زمینه‌های بهداشت و درمان، صنعت داروسازی، کشاورزی، صنایع غذایی، مدیریت آب و همچنین آموزش و فرهنگ را بررسی کردند.

رئیس جمهور ترکمنستان به دعوت نخست وزیر مجارستان برای شرکت در مراسم اصلی جشن «سنت اشتوان» که هر سال 20 آگوست تجلیل می‌شود، در چارچوب یک سفر کاری وارد بوداپست شد.

بردی‌محمداف در چارچوب این سفر همچنین در مسابقات جهانی دو میدانی که در بوداپست برگزار شد به عنوان مهمان افتخاری این مسابقات شرکت کرد.

اتاق کشترک ایران و ترکمنستان

بالا