مدیرپایانه مرزی لطف آباد درگز در خراسان رضوی گفت: این پایانه مرزی در سه ماه نخست امسال با عبور ۱۱ هزار و ۷۵ دستگاه کامیون، رتبه نخست ترانزیت خروجی کالا در میان ۲۵ پایانه مرزی زمینی کشور را به خود اختصاص داده است.

محسن رکنی افزود: این تعداد کامیون حامل ۲۱۶ هزار و ۵۴۸ تن بار ترانزیت خروجی بوده که بیشتر این کالاها شامل مواد پاک کننده، انواع رنگ، ماشین آلات سبک و میوه جات بوده است.

وی ادامه داد: ترازیت خروجی کالا از پایانه مرزی لطف آباد در بهار سال جاری در مقایسه با مدت مشابه پارسال رشد ۱۰۲ درصدی را نشان می دهد.

مدیرپایانه مرزی لطف آباد گفت: در سه ‌ماهه نخست امسال ۳۲ هزار و ۱۵۳ دستگاه ناوگان کامیون پروخالی حامل ۴۳۸ هزار و ۲۲۳ تن کالای صادراتی، وارداتی و ترانزیتی از این پایانه مرزی تردد داشته است که رشد ۴۷ درصدی را نشان می دهد.

خراسان رضوی از شمال و شمال شرق دارای ۵۳۲ کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکمنستان است و پایانه مرزی لطف‌آباد شهرستان درگز در ۹۰ کیلومتری جنوب عشق‌ آباد، پایتخت ترکمنستان از موقعیت تجاری و به ویژه ترانزیتی خوبی برخوردار است، از سویی فاصله این گمرک و پایانه مرزی با شهر درگز در شمال خراسان رضوی ۲۲ کیلومتر و تا شهر مشهد ۲۹۶ کیلومتر است.

بالا