پتانسیل روبه رشد انرژی در شرق ترکمنستان

به گزارش خبرگزاری دولتی ترکمنستان ، بیش از یک میلیارد کیلووات ساعت برق طی ژانویه تا اکتبر سال جاری توسط نیروگاه توربین گازی دولتی "وطن" تولید شد که در استان لباپ فعالیت می کند، منطقه ای با پتانسیل منابع طبیعی قابل توجه که در حال تبدیل شدن به قطب بزرگ صنعتی کشور می باشد.

مجتمع انرژی فوق مدرن در تابستان سال 2016 با حضور رئیس جمهور ترکمنستان به طور رسمی راه اندازی شد. امروزه یک نیروگاه با ظرفیت طراحی 254 مگاوات ، مجهز به توربین های گازی شرکت آمریکایی جنرال الکتریک و سیستم کنترل خودکار ، به صورت بی وقفه و شبانه روزی کار می کند و برق مورد نیاز مجتمع های صنعتی فوق مدرن ، سازه های هیدرولیکی و شهرک های استان لباپ را تأمین می کند و برق مازاد صادر می گردد.

همچنین در این استان، در شهرستان چارجو(سردارآباد) ، ایستگاه برق آبی لباپ با ظرفیت 149 مگاوات وجود دارد و در حال حاضر با مشارکت شرکت های ژاپنی سومیتومو و میتسوبیشی و همچنین هلدینگ ترکی رنسانس ، یک نیروگاه مدرن توربین گازی با ظرفیت 432 مگاوات در کنار آن در حال ساخت می باشد که این امر باعث افزایش قابل توجه تأمین برق ترکمنستان برای بازار خارجی می گردد.

بالا